iklan2

Monday, February 2, 2015

JJCM 2015 LANGKAWI - PART 6 - BYE2 LANGKAWI - TRIP TO PADANG BESAR PERLIS

Sambung stori semalam...lepas packing2 semua ketidoran
beg roda beli khas nak masukkan cokelat jerk...
punyalah berat..masing2 perabis rm300++ beli coklat
rasernya nilai coklat dlm beg nie lebih 1k wehhh...hahahaha

Kalau x beli cokelat...toksah mai Langkawi lah...
itu pun biler nak balik ader lagi yg mengirim coklat
adusss..x dapek nak nolong...beg nie pun kitorg nak pengsan bawak balik...
hahahahh





Check Out dlm pukul 10.00am ..So pagi tu kiter bekpas kat Jetty.. 
kitorg dapat ferry dalam pukul 11.30am...oklah kann....cun2 nak bekpas
seb baik htr kereta kat Jetty jerk...

Bye2 Langkawi..x puas sebenarnya nak pusing2 Langkawi nie...
agak2 kalau Azue bukak kedai Cokelat Langkawi kat KL nie
Ader sambutan x..hehehhe...

Siyess nie...kalau ader saper2 baca entry nie...boleh ler 
contact Azue yerk...nak carik pembekal COKLAT LANGKAWI..
betul tak tipu niee tauuu



Dah sampai Jetty Kuala Perlis ke mana arah tnya diorg
so Azue suggestlah Padang Besar...dulu2 Azue dah sampai sini
tapi barang2 dier lagi mahal dari Rantau Panjang..

Barang yg diorg jual sama jerk...Narita..Periuk Belanga
Tikar2..Baju2...So memang xderlah nak sopinx apa kat sini...




Dah sampai sini kiter makan ler Pulut Ayam



Pastu order Pulut Mangga...tapi kenapa lah pulut diorg nie keras...

Sedap lagi pulut Mangga yg org Siam dtg Mesia jual kat Tesco or Giant tu...
sama gak hargaRM5.00 sepinggan lagi sedap wehhhh




Sampai kat sini kitorg sopinx ler kudap-kudapan bawak balik
mcm2 kerepek ader..pisang kari..pisang x buang kulit...
Azue beli Ikan Bilis Tomyam tu..memang sedap...



Credit to tuan punya gambar



Tips nak beli kerepek nie..jgn beli yg dah siap packing...
uolls mintak ler RM5.00 sepeket ker...RM10.00 sepeket
..beza banyak tu ngan pakaging yg dah siap tu...

jangan risau...diorg semua peramah...nak raser mintak jerk..
mana sedap beli lar...jgn dah mkn sedap2 korg blah...
x elok tuu...ader group depan kitorg kedai sebelah ler...
makan raser macam2...alih2 x beli...siann kakak tu...huhuu


Paling best Azue jumper Mieng Kham nie...
Pernah nengok citer NangNak...nie ler desert
yang dier buat utk suami dier..yg amek limau tgn panjang
2-3 depa tuu..hahahaha..

Ini adalah Sireh Daun Kaduk...sedap..Azue suker
tapi xleh makan banyak angin satu badan...
Kat sini jual murah...4 paket RM10.00

  

hahahaha...nak x nak mcm2 kitorg sopinx kat sini...
kalau bab makan memang peberetlah...
Azue mencarik buah Pauh Lemak Manis tu..
Punyalah mahal RM7.00 sekilo...
aderlah 4 biji..huhuhuu...

Okaylah jomm balik...haaa x nak balik dulu...
abess korang nak g mana lagi...hahaha..tunggu next entry yerkkk


No comments:

Post a Comment

Touch N Go