iklan2

Thursday, January 27, 2011

JJCM - DI BANGI KOPITIAM - NILAI BRANCH

Salam uolls... jom kiter lepaking n boraking n dating
kat sini nak....Azue mmg suker kopitiam...tp sebab
ader yg was2 ngan kopitiam yg kopi putih tu
dah lama azue x pergi pun...

Kat nilai nie pun dah lama jugak bukak bangi kopitiam nie...
petang2 balik kejer...selain dari lepak kat Resepi Rahsia tu...
Azue suker lepak sini....balik kejer...kitorg suker
makan dulu sebelum balik umah....

Tempat dier cool...ader wifi..pekerja bagus...bersih sumer...
al maklum ler nama pun rest baru kannn....
jomm layan menu2 dier kat bawah tu....










Model x berbayar....



yg nie Mee Udang...kalau suker udang kering...suker kott makan nie...




Udang mana ehh...ader telur n fish cake jerk...hehehhe



yg nie meggi...sedap plak mkn meggi stail mcm nie....nak balik umah try buat ler





telur mata yg x tahan tu...selalu mkn dgn nasi goreng or mee goreng jerk kan
dlm meggi pun ader...huhuhu








yg nie...nugget fish n fries....





yg nie nasi goreng chiken chop...boleh ler....
sekali pandang mcm telur dadar kannn...tp ayam yg telah di cop2...hehehe






yg nie sirap bandung cincau...

 


yg nie pulak pilihan peberet cik abe azue nie...
sgt sedap tarakk tipuu maaa....pernah minum x jus
kedondong+ plum???sedapp giler kalah apple asam boi...
rasa kelat2..masam..masin..manis...segarr jerk rasa mata...hehehee


  

nie perigi apa plakk???pernah tgk x??
yg nie azue punya peberet lahhh..cendol ali mutthu...perghh
sgt unik dier buat....memang sedapp...perghh x hengattt ler
menikmati di saat2 panas petang tu...fuulaamakkk






yg niee...dier x buat ala2 perigi tu..mungkin perigi butaa barangkali....hahahaa
tapi memang sedap ler...cendol dier...pecayalahhhhh.....






yang nie antara azue punya peberet...roti pandan bakar...
yg nie di steamkannnn.....perghh mcm kuih pau jerkk ...lembutt jerkkk....
aritu balik umah azue try jugak buat...perghhh..
x cukup tu satu bantal roti gardenia....
memang sedapp lerrr...perghhh




curry puff nie peberet cik abg azue tu haa....suker betul dier...
dah ler panas2..fuhh x hengatt msg nyer...hahahaa


P/S:- sekian sahaja review utk Bangi Kopitiam Nilai nie...
tempat lain azue x tahu ler kann....sama ker x sama ker...huhuhuhu...

owhh satu lagi nak bgtahu....ini hanya sebahagian
koleksi piccas kitorng pernah mkn kat sini..
bukan utk 1 hari punya makan daaa....

Esok azue cutiii...nak pergi Karnival Karangkraf kat S.Alam..
.jommmsssss kengkawan jumper di sanaaaaa


Monday, January 17, 2011

My Harta Pusaka Warisan Anak2 & Petua ke - 2


Salam Kengkawan....Ari nie rajin plak Azue mengapdet ...
sampai 2 kali haa....time ader idea mcm2 ler cerita yerkkk...

Ramai yg tahu...azue nie pengumpul novel...
so waktu cuti baru2 nie...gigih ler Azue membalut novel2
kesayangan Azue nie...siap ader serial nombor lagi...

So kepada mereka2 yg ader ati nak bawak balik hati2 ler yer...
Azue siap bubuh alat pengesan lagii...muahahahaha...
melampauu jerkk (itu sumer auta jerkkk) hehheehe

Xder ler...so sekarang dah ader trade mark..senang ler
nak cam kann...siap cop nama skali...huhuhu...

Sekarang nie dah ada 207 novel dalam simpanan Azue....


Jommmm kiter ramai serbu katt sini hujung bulan nie ehhhhh




**************************************************************
Petua Untuk Melupakan Seseorang

1.Jika anda baru saja putus cinta dengannya, sememangnya anda
akan bersedih. Itu perkara biasa atau normal. Yang jadi tidak normalnya
bila anda buat-buat tak sedih kononnya ingin tunjuk anda kuat dan
anda boleh lupakan seseorang itu dengan mudah. Jikalau anda sedih
untuk lupakan seseorang yang dicintai itu, keluarkan ia dengan sepenuh hati.
Menangislah sepuas hati anda.Lama-lama kelamaan anda akan
berasa lega sedikit selepas beberapa hari. Apabila anda sudah biasa bersedih,
lama kelamaan anda akan membiarkan dia pergi
dan sudah boleh melupakan dia.

2.Terimalah realiti yang anda perlu lupakan dia dengan
hati yang terbuka dan nekad. Berhentilah dari segala
macam perkara seperti berharap, berangan, bermimpi
atau yang seumpamanya. Realitinya, anda mesti lupakan dia walau
apa sekalipun. Anda mesti kuat untukmenghadapi realiti ni.

3.Anda mesti elakkan atau jangan terus berhubung dengan
si dia itu. Kalau anda masih terhegeh-hegeh menghubungi dia lagi,
sampai bila-bila pun anda tidak
akan dapat melupakannya.


sumber dari: - ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU LAMA



JJCM - REST. SERI PENANG - CYBERJAYA

Salam semua kawan2...wat aper tuu...Monday Blues nie
penpaham ler kann...sumer mcm kuyu muyu jerk kann....
Selalunya ari senin nie sumer org x suker nak pegi
kejer..nak pegi skul kann...tapi apakan daya...

Dah tanggung jawap kiter kann...kojer jerk ler..
sampai lebam...kalau ari jumaat sumer suker yer x...
minggu nie ari khamis cuti..kompom sambung sampai
Jumaat terus sampai Ahad tuu...hehehehe...

Jom kiter makan2 kat Seri Penang nie nak...
Nie pun salah satu tempat Azue suker lepaking...
Sebenarnya ada banyak branch..tapi paling Azue suker
di Cyberjaya nie ler...Ruang makan yg selesa...
Service plak mantop...makanan plak mmg sedap...
tip top..malatopp gituuu...hehehe

Jomm jalan2 carik makan di bawah nie...
masa nie balik kejer singgah minum ptg....
pastu mlm tu plak dtg lagi layan steamboat...
hehehehe...






















Steamboat dier sedap..murah plak tu...banyak plak portion dier
biasanya kitorg amek utk 2 org mkn...tp mkn utk 3-4 org
memang murah...berbaloi2 ler...

Tapi kalu nak ketam ker...sutun ker atau seafood lain2 tu xder lar..
sebab rega murah kan...so mender2 tu sumer xder ler....
lgpun...mlm2 xleh makan banyak2...kangg bertambah
bam-bam..hehehhe...

psstt:- skg nie malas nak usung kamera gabak..sumer pakai henpone jerk
blehh gituuu.....huhuhu...sorry ler gambo kelabu kelala...

Thursday, January 13, 2011

IMEJ BARU AZUE & PETUA JAGER KULIT MUKER

Salam sayang buat kengkawan sumerr...
Dah lama kan Azue x tayang wajah terbaru...windu nak pose
depan kamera nie...hehehe....kalau di Fotopages dulu...
Asyik2 muker Azue ler yg terpampang....
di Blog nie jarang plak nak posing2 bagai...
nak edit2 piccas lagi lerr...


Skg nie trend shawl menjadi pilihan azue....
Rasa mcm muda belia plak dgn trend skrg nie...
hehehe...pakai plak ngan mcm2 aksesori...
azue kan suker bling-bling gitewww....


Jommss layan piccas Azue dgn imej terbaru tahun 2011 nie...hehehe


* dah lama azue carik brooch yg juntai2 tu..pakai dengan scarf sanggul*
so cutee kann...ahaksss





* sepit rama-rama di tepi tu x baper nampak plakkk*







*terbaru di pasaran...cekak rambut yg ada mcm2 design bleh pakai
ngan shawl atau kat rambut x ketat...selesa sgt..*



* nak order ker..bleh jugak...RM10 sahaja seketuii... *


*************************************************

Azue nak selit skett ler...petua2 yg azue amalkan utk
jager kulit muker...sebab ramai yg tanya kann...

Azue nie x pernah buat facial muka di salon2...
sumer buat sendiri di rumah...produk penjagaan kulit
pula..dolu2 azue pakai nutrimetic...safi...

skrg nie..kulit makin matang..jeragat n jerawat...sudah muler
nak bermanja2 di muka ...so azue guna produk
simply ct...memang sesuai dgn kulit azue...
cuber lahh yerkkkkk

Petua mcm mana nak hilangkan JERAGAT....

Jeragat ialah tompok-tompok hitam yang disebabkan melanin yang terkumpul
dan menjadi warna coklat muda atau coklat tua. Kadang kala
ia hitam yang terkumpul di muka biasanya berkelompok,
baik di pipi mahupun di dahi atau dagu. Jeragat boleh
dipudarkan atau dikurangkan, tetapi tidak boleh
dipulihkan sama sekali. Mungkin anda tidak ada jeragat,
tetapi mencegah lebih baik sebelum ditimpa masalah ini.

Penyebabnya:

1. Ia disebabkan oleh pancaran UV matahari yang menjadikan kelebihan pigmen.
2. Hormon yang tidak seimbang disebabkan mengandung atau menopaus.
3. Gelisah dan tidak cukup tidur.
4. Menggunakan makeup yang tidak berkualiti dan bermutu rendah.
5. Disebabkan oleh masalah pada limpa.


Rawatan Tradisional

Petua 1 : Sapukan kulit pisang berangan ke jeragat. Biarkannya selama 5 minit
dan bersihkan muka anda dengan air bersih.

Petua 2: Ambil putih telur, rendam tisu dalam putih telur dan tekapkan
pada muka anda sehingga tisu menjadi kering. Buang tisu tersebut dan
cuci muka anda dengan air bersih.

Petua 3: Kutip beberapa helai sireh muda dan simpan dalam peti sejuk.
Setiap pagi ambil sehelai dan terus gosok di sekitar tempat jeragat tersebut.

Petua 4: Ambil 2 inci daun betik, 1 genggam beras, air dan 1 inci kulit kayu manis.
Rendam terlebih dahulu beras dengan air semalaman. Setelah ia kembang,
kisar ataupun tumbuk dengan sedikit air bersama daun betik
dan kulit kayu manis.Setelah siap, sapukan di seluruh muka anda
dan biarkan ia kering lebih kurang 20 - 30 minit.
Kemudian, lembabkan muka anda,gosok (seperti scrub) dan cuci.
Bagi mendapatkan kesegaran,cuci muka anda dengan air suam.

Petua 5: Ambil hampas kelapa dan gosokkan di seluruh muka anda.
Biarkan selama 15 minit atau lebih. Amalkan selalu. Jeragat anda akan hilang
dan kulit muka menjadi halus dan gebu·

Sumber dari ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU LAMA


Touch N Go