iklan2

Thursday, June 4, 2015

JJCM 2015 DAY 3 - KUALA PERLIS - PENANG - MANGGA HARUM MANIS - JERUK MADU PAK ALI

Yuuuhuuu Salam Mesra buat semuanyaa..
jom kiter sambung Entry sebelum nie...kiter makan laksa Kak Su
kan....so kali nie nak citer Mangga Harum Manis...dan jugak 
Jeruk Madu Pak Ali...

oklah seterusnya kiter teruskan perjalanan ke KL..
Lambat lagi nak sampai nie...kali nie kiter x mo singgah lama2..
nak balik awal...tapi tengah melayan peraasaan dlm kereta tu...

tepi highway tu nmpak ader org jual Mangga Harum Manis....
cop..cop....berenti..berenti....wallaaa x sangka dapat jugak 
merasa mangga harum manis nie...

Waktu nie x sangka pulak dpt jugak beli mangga harum manis nie..
sebab ikutkan diorg kata belum masak lagi...ntah ler
Azue xcited lah nak beli....Sekilo RM25.00 yg buah kecik2 tu..
Yang besor skett RM28.00 sekilo




Wallaaaa apsal mahal sangat mangga nie...owhh sebabnya special dier...
Buah Harum Manis nie hanya berbuah di Negeri Perlis jerk...
tempat lain xder...di sebabkan nak merasa Azue beli ler...3Bijik...
Sekilo Lebih tu...Kira2 RM40.00 jugak ler...

Pestime Azue beli Mangga bapak mahal nie...biasanya
beli buah pauh nie di Rantau Panjang 3kg RM10.00
mcm x berbaloi ler pulak kann beli mangga nie...

Dah ler nak raser xder yg masak katanya...pejam mata jerklaa
beli sebab dah sampai perlis kann...bawak balik rumah...
kena peram ler...ntah baper hari perammm..
tgk buah dah lembik...potong bapak masam...

Aiyaaaa maklong sudah kena tipu kaaa..Ini macam kaa
rasa harum manis...manis lagi mangga Epal depan rumah Azue nie haaa...
x tahu lah memang rasernya macam tu..atau azue tertipu

Nasib baik beli 3 bijik..huhuhu...xperlah kalau kena tipu
dah nak buat macam mana....mungkin xder rezeki nak merasa 
Mangga Harum Manis nie kott....nak beli takut kena tipu lagi....huhuhu...sedeyyyyy



panjang pulak luahan rasa Mangga harumManis tu yerk....
Azue kompom akan singgah sini kalau ke Penang...memang ler banyak tempat orgjual
Jeruk Madu Pak Ali nie ... tapi kat sini jugak Azue suker singgah


Kedai dier besor..mcm2 ader jual kat sini...



Jeruk yg Azue nak beli Jeruk mangga kunin nie laaa
memang peberettt Azue nie....Azue borong 3 kilo
Jeruk Mangga nie...kompom manis...
rangup pulak tuu...puas hati...



harga dah naik skett ler becoz off GST.. yerlaaa maklong redho..huhuhu



Tuu diiiaaaa yg kuning nieee...memikat hati sungguhhh


selain dari jeruk2 ader jugak diorg jual kerepek2..biskut2 raya pun ader gak jual kat sini..
lepas sopinx2 kat sini kitorg pun berangkat balik ler..jauh lagi tuuu....abes dah jjcm utagha kali nie...lepas nie kiter g mana pulak ehh...tungguuuuu...daaaa semua

smpai  jumpa lagi..selamat bercuti2 yerkkk..take care...

No comments:

Post a Comment

Touch N Go