iklan2

Friday, May 29, 2015

JJCM PULAU LANGKAWI 2015 - DAY 3 - KUALA PERLIS - KAK SU LAKSA BERAS

Yuhuuuu...kitorg dah sampai Kuala Perlis...
Kitorg dapat tiket feri pukul 11.30 tgh hari...
Alhmdulillah semuanya berjalan lancar....percutian 
di Langkawi yg sangat marbeless....

Haaa ini lah sebabnya Azue x mau naik flight...sebab mesti 
x dapat nak JJCM kann...Inilah kepuasan yg Azue carik...
Bawak kereta ikut masa kita..nak cepat ker..nak lambat ker..
nak singgah sana ker nak singgah sini ker... 

Orang kata kalau sampai Kuala Perlis, 
wajib singgah kedai Laksa Kak Su.
Terletak di pekan Kuala Perlis. Tempat ni sangat senang nak cari.
papago pun ader...sedialah berkhidmat yerkkk

Jangan cari kat Jeti Kuala Perlis tau, kena gi pekan Kuala Perlis tau...
Alar dekat ler jugak dengan Jeti Kuala Perlis tu
Signboard dia besar kat tepi jalan, sure korang tak miss. 
Landmark senang jerk nak carik berdekatan dengan Maybank.




okay dah nampak dah signboard nie...yeeehaaaa dah sampai dahh...
kedai dier memang xder org...maybe sebab kitorg balik hari Isnin..
so orang lain dah balik semalam kottt...
Boleh lah kitorg makan dengan tenang kat sini...




macam biasalah tgh tunggu order kita posing2 dulu yerk anak2


Mesti oulls tertanya2 apa uniknya laksa Kuala Perlis kan?
sekali pandang kuahnya sama saja seperti laksa kedah dan Penang. 

Tetapi laksa Kuala Perlis selalunya di nikmati dengan pulut udang atau kuih spera 
dan kombinasi antara salah satu dari kuih ini 
benar-benar memberi rasa yang unik pada laksa Perlis. 



Nie aksesori Laksa Kak Su laaa..bagi yg nak pedas lebih
masam lebih...sila tmbah aksesori nie yerkkk


Nie pun aksesori Laksa Kak Su..Kuih Pulut Udang
dan Kuih Spera yang sangat2 sedap uolls...

Diorang gunakan laksa beras yang di hasilkan sendiri.
dan yang menariknya di setiap meja makan di sediakan sepinggan pulut udang
dan jugak kuih Spera untuk di nikmati bersama laksa.



Azue pilih Laksa Istimewa Rm4.00 sepinggan...laksa lebih
telur pun lebih haaaa...
sebenarnya beginilah caranya depa makan laksa kak Su kola perlih nie..
jom try nengok apa rasernyaa.... 


X sabar nak rasa Laksa Kak Su yg tersohor nieee....


Kuih Spera itu seperti karipap tetapi intinya sambal kelapa.
Sedap ler....Azue suker kuih Spera nie ..
Macam serunding kelapa ler dalam kuih nie...

Biasanya kuih nie direndam di dalam kuah laksa
sebelum di makan bersama-sama laksa.
Kicap juga disediakan kerana dikhabarkan sebilangan orang 
Indera Kayangan ini makan laksa taruh kicap.
tapi Azue try masin ler pulak...x yah letak kicap pun ok kott

Harga Sepinggan laksa biasa berharga RM3.00 yg special
RM4.00 sementara pulut udang dan kuih spera
 dijual pada harga 40 sen sebiji.



Kalau dah buat gaya mcm nie...korang raser mcm mana...
kompom sangat sedap kann...laki lalu kat belakang pun x nampak niehh
hahahahaha


Kuah dier memang x pekat sangat..x cair sangat...
X pedas...budak2 pun suka...nak pedas tu makanler
cili potong yg diorg kasi tuuu...
Laksa nie memang sesuai buat semua golongan...dari nenek2...
atok2..maklong..paklong...anak sedara...cucu-cucu..
cicit-cicit...woiiittt....hangpa merapu mender niehh...



nampak x...laksa Beras Kak Su ....so yummmehhh2222
memang Azue tersangatlah jatuh cinta dengan laksa nie...
x pedas..x pening..xdak belacan...terbaekk lahhh


nampak pulak ketupat sotong atas meja cashier tu...
alahaii org dah kenyang makan Laksa...
tapi teringin sangat nak mkn ketupat sotong niehhh



Banyak jugak sotong dlm bekas tupperware nie....
tanya kat kaunter tu...kalau bawak balik KL tahan ker nie...
katanya tahan kott..sebab baru masak nieee


Beli jugak ler..RM11.00 sebekas tu...owhh kena makan
bersama kuah kacang yer...hmm sedap2...
merasa ler 2-3 ketul kat dlm pinggan...

yang x bestnya bawak balik KL dah basi...alahaiii
nasib baik dah makan skett kat kedai Kak Su
kalau x kempunan maklong tauuu....


Kitorang tapau ler 2 bungkus laksa biasa... bawak balik bagi
si Nureen tu haa..dier suker laksa...kuih spera n pulut udang
pun kitorg bungkus...sedapp uolls....

Haa nampak x rega yg kitorg makan tu...owhh ader GST..
redholah maklong...kita dah keluar dari Pulau Tanpa Cukai..
kena bayor cukailah kamuu yaa....hahahhaha

No comments:

Post a Comment

Touch N Go