iklan2

Monday, May 25, 2015

JJCM PULAU LANGKAWI 2015 - DAY 2 - - RESTORAN SITI FATIMAH - LUNCH TIME

Hari kedua kita di Pantai Cenang... Pagi2 nie
bangun raser segar sikit... so plan kiter hari nie
nak Brunch di Restoran Siti Fatimah di Kg Tok Senik,
Lepak di Cable Car , Sopinx Balm Gamat di Makam Mahsuri ,
dan Sopinx kain Batik Di Beras Terbakar 

Banyak betul cenkononnya xtiviti hari kedua nie..
al maklumlah... hari nie baru rasa selesa nak jalan2 jauh2...
esok nak balik dah..aiyaaaa...cpt betul masa berlalu
Sebelum tu kiter wefie di depan AB Motel nieyerkkk




cantik sungguh background batu bata nie...
topi tu beli kat deretan kedai kat luar tu..
bleh fefeeling jadi che Ta...muahhaha..

Memang banyak topi2 canthek2 kat sini...harga pun murah2
RM20.00 jerk....tapi kalau nak sopinx2 kat Patai Cenang nie
ader yg murah ader yg mahal...

Kadang2 tawar menawar diorg x layan punn...
biasalah kan tempat tumpuan pelancong..
memang ler rega pun mencanak2


Tu diaa pusing punya pusing kami dah jumpa pun
Restoran Siti Fatimah  nie..

Restoran Fatimah (Mata Ayer - Jalan ke Tok Senik Resort)

suasana kedai sangat sejuk sebab dikelilingi pokok. 
Harga tak terlalu mahal bergantung pada lauk pauk.
 layanan tauke kedai yang mesra 
Azue suka makan kat sini sebab privacy sikit..hehe..

 Credit to Restoran Siti Fatimah FB

Waktu kami sampai lebih kurang dalam pukul 10.30 pagi ..
cadang nak bekpas jerk...tapi tengok lauk pauk dier 
memanglah sangat banyak...sangat fresh...baru masak pulak tuuu..
Berasap2 lagi...fuiiyoooo...langsung x tahan
Sedar2 dah amek pinggan nasi pun masing2 hahaha

Credit to Restoran Siti Fatimah FB

Nasi dier mula2 kompius jugak... sebab bau mcm nasi lemak...xkan nak 
makan lauk ikan bakar dengan nasi lemak pulakk...
owhh ruper2nya...Nasi Putih...diorg letak daun pandan...
bagi aroma dier wangi fuiiiyooooo... memanglah sedap nasinya


 Credit to Restoran Siti Fatimah FB

Kerabu mangga dier memang win lahhh...sedap...banyak lagi kerabu ada kat sini...
mcm2 jenis sayur di kerabukan....

paling special sekali menu Exotic yg kami nak carik..
KERABU BERONOK....haaa pernah dengar tak spesis
BERONOK...Azue pun pestime dengar...maybe adik beradik Gamat kott



Uolls google ler sendiri macam mana ruper BERONOK nie...
hanya ada di PULAU LANGKAWI yerkk..tiada di tempat lain...
tuuu diaaa....nampakk tak BERONOK nyer...

X nampak kann...sebab dia dah di potong dan di hiris halus2..
sebab rasernya keras2 dan liat2...nak kata mcm apa yerkk
maybe macam pedal ayam ... tapi keras sikit..raser masin2 gitu..

Kerabu BERONOK nie memang sedap...so kepada yg singgah ke Langkawi
haruslah cari Restoran Siti Fatimah nie yerk...
kena try raser Beronok nie...baru rare




Di sebabkan terlalu banyak sgt lauk2nya
sampai Azue x tahu nak pilih mana..
Last sekali amek ikan Sembilang Bakar
dan Pajeri Terung serta Kerabu Mangga


Sedap sangat Ikan Sembilang Bakar nie...


Ummi Azue pulak nak try Kerabu Beronok nie...


So Menu ummi Azue Pilih Bergedil, Kerabu Beronok , Ikan Masin


Yang lain nak makan Roti Canai Telur dan budak2 tu
makan nasi dengan Sup Ayam jerk





Makanan memang puas hati lah... Masakan Kampung kan..
memang ler sedap...tempat makan pun best...sejuk jerk..
tandas pun bersih....confirm lepas nie Azue akan datang 
lagi makan2kat sini

Harga pun murah sangat total semua RM20.00 jerk 
Nasi 3 pinggan..
Air Sirap..Limau Panas...Teh O Ais..Nescaffe O..
memang berbaloi2 makan kat sini....


Tuan Kedai pun memang ramah...mesra layan kami semua...
tu ader Biz Card dier...nak booking awal2 pun bolehh... jangan luper yerkk
hari RABU Restoran nie TUTUP...

Nanti sambung Azue jalan2 ke Cable Car daaaaa..


No comments:

Post a Comment

Touch N Go