Click On Me

Thursday, March 7, 2013

JJCM - MAKAM MAHSURI - LANGKAWI

Salam uolls....kejap jerk dah nak hujung minggu kan...
kadang2 hujung minggu nie pun raser mcm x cukup rest...
aper pun x sempat nak buat...bz ke hulu hilir..hehehe...

kali nie x cukup masa nak mukadimah...sebab tgh
bz prepare untuk gaji bulan March ler pulak
biasalah awal2 bulan nie...mmg x sempat nak buat apa
melayan claim2 org jerk nie..huhuhu...

Oklah jomm kiter sambung entry pusing2 Pualau Langkawi nie...
lepas makan2 kat tepi laut tu...kitorg sambung
melawat ke Makam Mahsuri nie...

Dulu pegi Azue x masuk pun...kali nie haruslah singgah kan...
Owhh nengok tempat dier dah cantik skrg...
mcm2 ader kat sini..


Pintu gerbang menuju ke Kota Mahsuri



Harga Tiket untuk dewasa RM7.00 yer...pastu kanak2 RM3.50




Gambaran Mahsuri dolu2...memang cantikk ehhh...



Masuk2 jer terpegun dengan gambar2 dan replika2 nie...
pastu sambung nengok video kisah Mahsuri nie...
Nureen sibuk jerk tanya..kenapa mahsuri nie di bunuh...
biler dah nengok video lakon semula tu...
Baru ler dier paham....kisah sebenar




Beginilah ruper Makam Mahsuri...skrg nie mungkin dah habes
sumpahan keturunan nie kan..sebab Langkawi nie makin 
maju sekarang...


Nielah rumah kediaman Keluarga Mahsuri
dolu2 Mahsuri nie keturunan org berada jugak ler...
sebab tu rumah diorg cantik sgt..



Yang nie Perigi Mahsuri....Airnya sejukk jerkk...
kat sana kan panas...so dpt ler lap2 ngan air perigi nie..
raser sejukk jerk...


Kitorg beli jugak air perigi Mahsuri nie...
diorg dah siap tapis sumer ler...RM2 kot sebotol..
buat sapu2 ler kat adik yg demam tu kan....minum2...



NIe bahagian depan serambi rumah Mahsuri nie...
Azue malas nak naik...penatt jalan2..hehehe
 







Bahagian sisi rumah nie sgt ler cantik...ukiran2 kayu  nie
sgt menarik....suker sgt rumah macam nie...comel jerkk


Lepas tu kitorg pun pegi ler belek2 kat kedai cenderamata kat luar tu..
banyak ler jual fridge magnet kat sini...
key chain2 sumer ler...murah jugak ler...



Nureen sibuk shopping keychain...


Di sebabkan laksa kat Rojak Hafiz tu pedas sgt...
kitorg layan laksa kat sini pulak...yg nie lagii sedap...
memang boleh tahan....

Pastu kitorg order ler Nasi Goreng kat sini...
sedap ler jugakkk...


Minum pulak air kelapa..memang best ler tengah2 panas nie kann....
ok lahh nanti cerita naik Cable Car pulak yerkk....
daaaa sumer...


p/s:- skrg nie azue sedang bz buat preparation 
untuk buka 1 lagi cawangan ATZ Homestay...
semoga Allah permudahkan jalan untuk kami
beroperasi sepenuhnya bulan April nanti...



Skrg nie kalau uolls nak carik homestay di Jerteh, Besut , Tgganu &
Senawang , Seremban , N.Sembilan mehh ler intai2 blog
nie yerkk >>>> ATZ HOMESTAY



2 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

bilalah akak nk smpai ke langkawi ni.... azue bukak la homestay kat langkawi plak.. senang akak sewa homestay ngan azue jerk.. hehehee...

Juadah said...

Oh dah naik harga tiket ke makam mahsuri tu ya?
Semoga sukses dgn bisns homestay nya. Sya pun kalau ada rezeki nak buka homestay di Langkawi juga. InsyaAllah.