iklan2

Monday, February 4, 2013

JJCM - MASJID KRISTAL - T'GANU

Salam uolls...sihat ker tu...skrg nie musim batuk & demam kann...
Azue hari tu batuk lama betul...mcm2 cara dah buat...
Ubat Batuk memang dah berbotol2 dah...
M.C x yah ckp ler...ntah baper hari..

Yang x tahannyer..biler nak tido mesti kena serangan batuk nie..
sampai terkennn.-kennnncsshhh haaa di buatnya..
pastu biler mlm raser mcm semput..nafas pun
dah berbunyi2 pelik...

Sakit dada..sampai merah2 mata....sampai termuntah2
jugak ler di buatnyer....
tu dierr punya dasat serangan batuk nie...

Azue try makan madu...kata org boleh cairkan kahak..
aper terus demam Azue di buatnyer...
panas dalam kann....

Last2...tukar Klinik lain...buat xtray...doctor bagi NAP..
dah jadik mcm org naik ke bulan sudahnya...
Ruper2 nyer..Azue kena Broncitis...
Doc kata ATHMA....

Terkezutt ler kiter...aikk biler plak dpt sakit lelah nie...
padan ler x bleh sejukkk...x bleh panas...
nak wat camner kan...mkn jerk ler ubat doc. kasi tu..

Skrg nie Alhamdulillah...makin kurang ler batuk..
tapi tetap kena pantang ler kann...huhuhu...

Ehh pjg plak citer bab sakit2 nie...sebelum tu...
jomm kiter JJCM kat Tganu lagi niee...

Pagi2..kitorg tapau Nasi Kerabu...sedappnyerrr laa haii...
Daging Bakar diorg ...Ayam Bakar diorg memang terbaekk ler
Sedapp Giler...Kitorg sajer x mau amek sayur...
sebab ulam2 nie kan..angin..nak2 bunga kantan..
masuk spital plak azue karang..huhuhu





Luper nak snap kedai mana adik beli Nasi Kerabu nie...memang sedap
area Batu Rakit nie...

Lepas makan2...kitorg pun bertolak ler balik ke KL..
Sebelum tu ingat nak singgah kat Tamadun Islam tu...
Kiter amek gambor Masjid Kristal



Dari jauh dah nampak dahh....ummi Azue yg teruja sgt 
nak singgah...sebelum nie diorg nengok dari jauh jerkkk..



maser pegi aritu tengah panas terik...cuaca kitorg balik
sana aritu memang panas giler...





cantik sangat masjid nie kan...suker sgt tengok


lepas tu kitorg pun berangkat ler balik Kl...yg pasti singgah
beli satar dulu kat area sini..


Pastu singgah makan2 kat sini....mcm2 ader kat sini...
kitorg makan nasi jerk ler..


Sebab kitorg balik ikut jalan pantai...haruslah singgah
di Cherating nie...melayankan Anak2 nak beli
key chain buat kenangan...


Sekian ajerlahh citer kali nie...nanti sambung JJCM
kat tempat lain pulak yerkkk...daaa sumer

2 comments:

  1. akak pun kerap singgah mkn kat restoren lempeng kalau blk t'ganu.. hehe.. best makanan kat sana mcm2 menu tganu ada... yg best dah tentu ler nasi dagang.. pastu ada ketupat sotong.. tp versi ganu tak manis mcm kelate punyala.. hihi.. lagi satu akak suka rojak kateh tu.. mmg feberet.. yumss..

    ReplyDelete
  2. Dah lama tak pergi terengganu..rindu pulak rasanyee.... nak jugak makan nasi kerabu & nasi dagang yang sedap kat sana..haiishh...

    get well soon ye azue! :)

    ReplyDelete

Touch N Go