Click On Me

Thursday, January 3, 2013

JJCM - BURGER BAKAR KAW2 - SENGKUANG CALIT - TAKOYAKI - LOKAS MAKANA - PUCHONG

Yuhuuu... Salam Tahun baru buat semua...Skg nie mak bapak kompom sibuk
kat skul kann...yg mana anak baru masuk darjah 1..
kompom dup-dap2 jerk...yer ler...
takut2 ler kann anak kiter tu... x pandai menyesuaikan diri....

Tp skrg nie..jgn wisau2...anak2 kiter x mcm kiter
dulu2...(jgn x ngakuu plakk...hehehe)
yg mana suruh mak tgg kat luar kelas...
takut nak pegi kantin...
nak pegi tandas pun takut...

Skrg..anak2 kiter steady jerk..kann
siap suruh mak bapak balik umah...diorg segan...
kiter tunggu diorg...kann..kann...
yer lar..budak2 skrg makin berani...

Aper pun selamat kembali ke sekolah yerkk...
jalan pun makin jammed dah balik nie...aduuuiiyaiii...

Hmm dulu azue pernah story tentang Burger Bakar Kaw2 nie..
bleh tengok kat sini >>> LOKAS MAKANA

Mesti ramai yg nak tahu apa asal usul nama LOKAS MAKANA nie kann....
Kebetulan ler pulak...owner Lokas Makana nie..
adalah kawan2 sekolah kitorg dulu2 time form Six...
Azue pun igt2 luper...sebab Azue x lama kat skul tu...
Azue pindah skolah lain...

Nak di jadikan cerita...Kengkawan Skul Azue nie
ajak lepak kat Lokas Makana...nak jumper member diorg tu...
masa tu baru tahu dier owner LOKAS MAKANA tuu...
dier pun cerita...asalnya perkataan LOKEH MAKAN AAA
( versi org nogori )

So nak sonang sobut kato org..jadilah 
LOKAS MAKANA...tu larr deh cito ehhh...
so yg meniaga pun ramai org kampung yo tuu...
Kebanyakann ehh org Nogori Sembilan kek situ...


Dah sampai sini wajib ler ngorder Burger Bakar niehh...



Skrg nie nak citer...diorg dah makin lajusss jerk bikin burger..
so x yah nak tunggu lamo2 dah...
So jgn takut lah...5min dah boleh dapat dah...
cumer beratur nak amek order tu yg lmbat skett...
yo lahh kan...nak tunggu sorg2 amek order...
beratur lah kojap kannn...
Amek Nombor dulu..


Skg nie sodap plak mkn Burger Bakar Ayam nie....
mkn plak paneh2 ....perghhh x hengatt dahhh


Korang kenal x apa dier niehhh....
Alarr kat skul dulu mesti selalu makan kann...
Sengkuang Calit kitorg panggil...
diorg buh sos merah..pastu tabur kacang tanah tu...


Lama giler Azue x jumper makanan nie....Memang sedap beb...
Sengkuang dier dah ler sejuk...sos dier manis...
Kacang plak fresh punya...rangup plak tu...
Memang Terbaekk lerr...


Sepinggan nie rega dier x mahal...RM2.00 hengget sahaja..
Azue mlm tu memang makan mondo nie yo lahhh...
Sodap boto raso ehh masuk kat tekak...
Sejuk & Nyaman yo raso ehh..hehehe...

KOrang wajib order nie tau...kompom x nyesal punya...



Haa yang nie kompom ramai kenal kann...
Takoyaki nie sedap...kat sini diorg jual murah giler...
x silap Azue 12 ketul RM8.00 hengget jerk..
Azue panggil nie Cekodok Jepun...hehehehe


Yng nie dier jua kat kedai jual Mee Sizling tu tauu...





Yg nie kengkawan Azue panggil PAiPon...pun ader...
RM12.00 jerk diorg ckp...haaa layan jgn x layan..


Yg kelakarnyer...piccas Owner dier...azue luper nak amek...
Aper pun timo kasih lah Joe...sebab sudi manjo kitorg makan2
kek sini...susah2 yo haa...

Tapi kalau ghaso nak manjo kitorg laie...buleh yo
calling2 kitorg...umah den dokek situ yo haaa...
hehheehe...


Kalau korang nak tengok map... haa siler intai2 kat atas tu tauu...
byeee sumerr....

4 comments:

Nadot said...

alaaa..terliur tengok burger tu kottt... boleh tak rase jakun sbb tak pernah makan burger bakar mana-mana pun lagi...ishkk ;)

latifahQ said...

Lokeh makan aaaa....alahai joe! apapun salute lah kat member mcm ni, bersemangat untuk menjadi usahawan. kita doakan bisness ni berjaya dan terus berjaya...hehee...

ohcikgu said...

wahh..besar-besar begernya..

naqiahmad said...


ape yg kelakar dgn owner paipon tu?ce cite ce cite..nk tau gak..hehee