iklan2

Thursday, December 20, 2012

JJCM - RNR TAPAH - ULU BERNAM - PLUSS HIGHWAY

salam uollss... wat per tu...sihat?
dah makan lom..mandi x nie...hehhehe...
cuti ker arinie?semoga uolls sihat sejahtera semuanya yerkk

Kali nie nak citer Azue JJCM kat  RNR ( Kawasan Rawat & Rehat )
PLUS HIghway Menuju ke Selatan...

Haaaa...jangan x caya kat RNR pun bleh JJCM....
Curlasss nko Azue...wakakaka...jgn gelakk tauu...
Nie kisah benar...hehehehe...

Maser Azue balik dari IPOH tu memang niat nak JJCM
kat RNR...1st singgah kat TAPAH...haaa mesti korg dah agak kan...
betul ler tu...Azue nak beli buah2 kat situ... 

JOmm layan gambor...NIe kat RNR TAPAH...
Azue sukerlahh kat sini...RNR paling cantik Azue Singgah
Besar pulak tu...Mcm2 ader jual kat sini...

credit pada tuan punya gmbo yerr


Haa nampak x buah Jambu Kristal tu...selalu kann beli kat
Cameron jerk...skrg nie...x yah naik atas dahh...
beli jerk kat bawah..stoberi pun ader...


Jambu Loceng nie mmg paberet Azue ler...manisss...


Yang nie harga Azue x ingat ler...tapi yg hijau nie
biasa dah kiter makan kann..manis2 gitu


Yg Specialnya yg kaler merah nie jambu jugak...
maniss jugak...tp dier banyak air...
sedap ler jugakkk...

Pas beli2 buah...kitorg pun makan2 ler kat situ...
Gambor mkn2 x yah ler amek yerk...sama jerk kot
kat mana2 RNR...hehehe

Pastuu singgah kat RNR Ulu Bernam...sebab nak 
carik PUTU PERAK..kuih tradisional org PERAK...
hanya boleh di dapati di RNR Ulu Bernam...

Punyalah pesan kat cik Abe tu...jgn terlepas tau
RNR ULU BERNAM niee...kangg kempunann nak
mkn PUTU PERAK...hehheehe


credit kat tuan punya gambo



Haaa...Putu Perak ader kat sini tau..
kat Agro Bazaar nie...dier jual panas2 lagii...
6 ketul RM4.00 kalau x silap Azue...
Kuih nie Inti Kelapa dier masin2 skett...
Tepung kat luar dier tu mcm keras2 liat ler...

Agaknya org Perak nie suker yg liat2 kott yer..
sebab sebelum nie Azue mkn Lepat Liat
memang liat2 skettt...hehehe

Susah nak jumper kat KL kuih nie kann...
Dulu2 ader dgr jual kat Pasar Malam 
Bandar Tun Razak...tp Azue x pernah ke sana..


   

Kitorg siap simpan dlm tupperware...sebab takut dier makin keras..
takut masuk angin..hehehe...


Jalan2 kat situ nampak pulakk ader abg tu jual
DURIAN CREPE niehhh...wahh Curlass Gituu...
Azue pun rembat ler..sebab tinggal sepeket jerkkk...

Harga dier RM12.00 ader 5 ketui dlm dier...
agak mahal skett..tapi sebab  tembam2 nampaknya
Azue pun beli ler jugakkk...hehehe



Punyalah tembam kannn...Tepung dier punya lah nipisss
Krim dier Blend ngan durian jugak kott...
sedappppnyerrrr laaa haiiii


kaler krim dier pun mcm kekuningan skettt...


Dah ler Inti durian dier banyakk gilerrr..
Kulit senipis bawang...puas hati lerrr...
perghh wa cakap lu...memang terbaekkk...
x rugi pun beli... 


Haaa jln2 plak kat RNR yg lagi satu...
jumper plak PAU Yik Mun Tanjung Malim nie
Belii ler jugakkk...Azue suker Daging ngan Kaya dier...
X payah nak singgah2 kat Tanjung Malim dahhh
kat sini mcm2 aderr....



Pau Yik Mun tekstur dier lain dari Pau Biasa...
Lembutt Gebuu gituu...ngan kulit2 bleh mkn..
Kalau Pau Kacang dier Azue kurengg skett...
yg lain ok lerr...

  

Ader jugak ler beli Karipap Giant nie...
biasa2 jerk ler raser dier.....




 Yang nie beli kat RNR TAPAH tuu....dah naik rega yerkkk
kuah Rojak MAK BEE niee...size yg nie kecik skettt
tapi kuah dier mmg terbaekk ler...

Azue x leh mkn banyak2..kangg gatal hidungg...
tapi siyess..kalau korg nak carik
Kuah Rojak yg sedapp...beli brand yg nie tauuuu


 Kitorang potong Epal Fuji , Mangga , Jambu ,
makan ngan kuah rojak nie....wallaaaa 
Terbaekk dari ladang beb...hehehe 



 Nakkkk kerrr meh ler amek sepotong sorang rasa....
hehehhee....nganga besor2 skettt....Meh Azue
tolongg suapkann....hehehehe....

Ok uollss...jumper lagi pass niee ehh...
kiter JJCM kat tempat lain plakk tauuu...
Daaaaadiiiiduuuuuu


5 comments:

  1. perrghhhh!! ngencesss dah akak dok tunggu azue suapkan jambu loceng tu.. hehehee...

    ReplyDelete
  2. waaahhh...ni yg rase nak gi rnr tapah sekarang jugak...hoho

    nak durian crepe tu jugaaakk... m nak rase jambu merah juge (x penah mkn)..nak rase semua la.. ishhhkk

    ReplyDelete
  3. fuhh..meleleh air liur den..smuanya nampak sedap!!!

    ReplyDelete
  4. Salam Kenal blog jalan2 makan2 (mcm sya jugak).

    Selalu jugak singgah RnR yg dimaksudkan di atas krn sya kerap ke Utara akan melalui stesyen2 ni. Pau yik mun sedap. Putu perak sbb keras/liat jadi sya xgemar sgt. Buah2 memang sinonim lat kat rnr tu.

    ReplyDelete
  5. Mak bee tu kat pekan rabu pun naik harga....tapi durian crepe tu saja letak gambar banyak2x kan....buat geram jeee

    ReplyDelete

Touch N Go