iklan2

Monday, January 17, 2011

My Harta Pusaka Warisan Anak2 & Petua ke - 2


Salam Kengkawan....Ari nie rajin plak Azue mengapdet ...
sampai 2 kali haa....time ader idea mcm2 ler cerita yerkkk...

Ramai yg tahu...azue nie pengumpul novel...
so waktu cuti baru2 nie...gigih ler Azue membalut novel2
kesayangan Azue nie...siap ader serial nombor lagi...

So kepada mereka2 yg ader ati nak bawak balik hati2 ler yer...
Azue siap bubuh alat pengesan lagii...muahahahaha...
melampauu jerkk (itu sumer auta jerkkk) hehheehe

Xder ler...so sekarang dah ader trade mark..senang ler
nak cam kann...siap cop nama skali...huhuhu...

Sekarang nie dah ada 207 novel dalam simpanan Azue....


Jommmm kiter ramai serbu katt sini hujung bulan nie ehhhhh




**************************************************************
Petua Untuk Melupakan Seseorang

1.Jika anda baru saja putus cinta dengannya, sememangnya anda
akan bersedih. Itu perkara biasa atau normal. Yang jadi tidak normalnya
bila anda buat-buat tak sedih kononnya ingin tunjuk anda kuat dan
anda boleh lupakan seseorang itu dengan mudah. Jikalau anda sedih
untuk lupakan seseorang yang dicintai itu, keluarkan ia dengan sepenuh hati.
Menangislah sepuas hati anda.Lama-lama kelamaan anda akan
berasa lega sedikit selepas beberapa hari. Apabila anda sudah biasa bersedih,
lama kelamaan anda akan membiarkan dia pergi
dan sudah boleh melupakan dia.

2.Terimalah realiti yang anda perlu lupakan dia dengan
hati yang terbuka dan nekad. Berhentilah dari segala
macam perkara seperti berharap, berangan, bermimpi
atau yang seumpamanya. Realitinya, anda mesti lupakan dia walau
apa sekalipun. Anda mesti kuat untukmenghadapi realiti ni.

3.Anda mesti elakkan atau jangan terus berhubung dengan
si dia itu. Kalau anda masih terhegeh-hegeh menghubungi dia lagi,
sampai bila-bila pun anda tidak
akan dapat melupakannya.


sumber dari: - ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU LAMA



7 comments:

  1. bagus kak azue....bersusun tgk novel2 kak azue......mmg syok kan kak tgk koleksi dah mkn byk......semoga amalan membaca ni turun kat anak2 akak plak...jadi bijak cam mamanye....

    ReplyDelete
  2. fuh azue..beshnya lah ..byk novel..leh buat sewa nie .

    ReplyDelete
  3. ala...aku punya novel lelama semua dah buang..lau idak sure leh kasi jer wat tambah collection...

    itu petua mmg betoiiii...kita kena buang terus semua2 tu...

    ReplyDelete
  4. banyakkkk novel ko kak
    bagus..siap sampul pastu letak no lagi...senang nak trace kot2 kalau ada yang hilangkan kak...

    zana pun...berlambak2 novel kat rumah
    yg nilang pun berlambak...tak dpt di kesan..memasing pinjam lepas tu buat harta....aku rasa, nak buat cam ko gark ler kak.....

    ReplyDelete
  5. pergh azue,
    ang mcm kakak aku pengumpul tegar Koleksi Novel. Siap sediakan buku sapa yang pinjam ghitew. yer lah kan nanti dah pinjam tak pulang.buku bukannya murah. teruskan minat membaca Novel ni. memang best aaa

    ReplyDelete
  6. bravo ah kak azue!! suka semangat kak azue ni! mmg harga runtuh betul novel2 tu ye?

    ReplyDelete

Touch N Go